I'm coming home!

Det har blivit dags att lämna paradiset, om 30 minuter bär det av mot flygplatsen,. De senaste dagarna har vi mest solat, städat och packat och haft massa kul. Bilder kommer senare. Nedan ser ni mina flygtider så att ni vet när jag kommer hem. Ses snart!

Flight LH9321 Honolulu till Los Angeles

Flight LH0453 Los Angeles till München

Flight LH2420 München till Stockholm (ankomst 21.40)

Bye bye Hawaii, Hello Sverige!

Makapu'u

Makapu'u är en jättevacker strand som ligger på östkusten. Det är en vacker biltur som tar en via massa fina stränder och turkost vatten. Vi besökte underbara Makapu'u igår för första gången. Vågorna där är extremt höga så det råder badförbud vilket är lite synd. Men åhh så vacker vy vi hade!

Sorry for party rocking!

Grannarna har börjat klaga över hög musik, något vi är förvånade över att de inte gjort tidigare. Häromdagen hade vi en megalång post-it på ytterdörren. "This is not a dorm, etcetera..." Ah well, we are leaving soon anyways!

Roberta Oaks fashion show

Igår kväll var vi på modevisning på hotellbaren Modern. Inget man gör varje dag direkt. Designern var Roberta Oaks, en medelålders kvinna som äger en klädesbutik downtown Honolulu. Alla gäster fick en varsin drink och fritt inträde på nattklubben Addiction. Kul kväll! Det var ju sista fredagen för min del...

Birthday princess

Idag fyller Therese 26 år och det ska vi fira! Vi började redan igår eftersom det då var den 22.a maj svensk tid. Vi fortsätter idag eftersom vi nu firar hawaiiansk tid. Igår "överraskade" vi Therese med princesstiara och utgång på Lulus. Idag bakade jag och Aina tårta som vi åt lagom till frukost klockan 15...Senare blir det middag och karaoke på strandrestaurangen Shorebird.

Födelsedagsbarnet var på bra humör!

Visselpipa är ett måste när man har kalas...

Partygänget! Kan inte förstå att vår resa snart är slut...

Happy Birthday to you!

Hembakad tårta.

Inte ett moln så långt ögat kan nå

De senaste dagarna har det blivit några timmar i solen, dock inte överdrivet mycket. Man kan bli less även på att sola, tro det eller ej. Idag såg jag en sköldpadda för andra gången sedan i lördags. Jag och Greg plaskade runt i havet vid Ala Moana Center och helt plötsligt dök en sköldpadda upp från ingenstans. De är så vackra och fridfulla djur! Det är inte varje dag man får chansen att bada med skalman!

Final grades

Idag släpptes vårterminens betyg på HPU:s hemsida. Såhär gick det för mig:

A      Crimes and Criminals
A      Law Enforcement: Contemporary Issues
B+    Business Law I
A-     Introduction to Psychology

Discovery

Häromdagen upptäckte Therese en "ny" strand när hon tittade på ett vykort i en butik. Vi bestämde oss för att leta reda på denna "nya" strand som skulle ligga ett stenkast från där vi bor. Vi fann den idag och har lapat sol hela dagen. Eftersom den är liten och ligger lite i skymundan var det väldigt folktomt. Skönt! Vårt nya smultronställe kanske?

17.e maj!

Jajamensan idag är det Norges nationaldag! Och eftersom det är fullt av norrmän på ön så firas denna dag med pompa och ståt. Här står Aina, min rumskompis, i full Norge mundering och poserar.

Dagen till ära har vi alla målat naglarna i rött och blått. Idag är vi alla norrmän!

BBQ

Förutom sol och bad har veckan bjudit på massa kul såsom BBQ. Här grillar vi mashmallows med ett gäng glada HPU studenter i FortdeRussy parken.

Lanikai

I måndags tog vi en sväng till den vackra stranden Lanikai. Vi åkte med två amerikanska vänner, Luke och Zoe.

Beachtime!

Idag blev det en dag på stranden, skönt. Tror jag börjar bli bortskämd för tycker det är lite långtråkigt att gå till stranden hela tiden. Vi har ju ingen skola längre så finns inte så mycket annat att göra. Usch vad jag låter gnällig, sorry everybody!

La grande finale!

I fredags var det sista examen och även sista skoldagen. Det var med blandade känslor jag gick genom korridorerna, jag kommer ju aldrig någonsin gå omkring där igen. Usch man blir lite ledsen av att tänka på det. Satt på balkongen och råpluggade in i det sista inför psykologitentan. Nu är det över...

Hawaii Loa Campus

I torsdags besökte jag HPU:s andra campus för första gången. Ja, ni läste rätt, för första gången. HPU består av två skolområden, ett i downtown (där jag har alla mina klasser) och ett campus vid Winward, vid namn Loa Campus. I torsdags hade en kompis teateruppvisning just på Hawaii Loa Campus varpå jag tog en sväng förbi. Om jag ska vara helt ärlig så var jag inte speciellt imponerad av campusområdet. Jag hade föreställt mig en gammal vacker byggnad men istället var det en betongklump mitt i idyllen. Teaterpjäsen var dock superbra!

Livsnjutare

När man är på en underbar plats som Hawaii kan man inte vara annat än livsnjutare. Idag låg jag och Aina några timmar på stranden och bara gottade oss i den mjuka sanden. (Men vi har faktiskt pluggat också). Våra dagar här är begränsade så nu är det bara njuta, njuta, njuta som gäller!

Powerwalk i det fina vädret

Jag och Therese tog en powerwalk nu ikväll runt Ala Wai floden och förbi Waikiki. Skönt! Man blir alltid lite nostalgisk när man promenerar i Waikiki. Tänker tillbaka på alla bra minnen från förra terminen och bara ler.

Första final exam avklarad

Imorse skrev jag min första final exam så nu har nedräkningen börjat. Först ut var business law, den svåraste kursen denna termin, så nu kan jag luta mig tillbaka och lugnt fokusera på de andra examen som är på onsdag och fredag. Dagens tenta gick förvånandsvärt bra, hade ett bra "flow" i skrivandet,  så hoppas på ett bra slutbetyg.

Spänning...

Sitter på balkongen och pluggar och får syn på dessa två som klättrar på husfasaden bredvid. Ser farligt ut. Men lite spänning i vardagen är ju alltid kul...Ta det försiktigt killar!

Flamingos på Hawaii???

Igår när vi gick förbi Hilton Hotel såg vi flamingos...vem hade kunnat tro att de fanns här? Men de var importerade och tillhörde hotellet så det var inte sååå exotiskt trots allt.

Waikiki Paddle Festival

I helgen har det hållits en tävling i stående paddling (d.v.s. stående på en surfbräda) här i Waikiki. Vi mötte upp Luke, vår vän från New York, som jobbade för Quicksilver under gårdagen. Det blev en heldag i solen. Egentligen ska jag ju hålla mig undan solen så länge jag äter antibiotika men jag kunde inte låta bli.

Luke och Greg.

Hipp Hipp Hurra!

Hipp Hipp Hurra för min lillebror som fyller år idag! Hurra Hurra Hurra! Hoppas du får en toppendag!
Saknar och älskar dig!!! <3

Sluttampen

Imorgon är sista officiella skoldagen, därefter är det "endast" slutexamen kvar. Så hela nästa vecka består av finals, d.v.s. slutprov, i alla ämnen. Just därför satt jag och Lina och utbytte ideér över en kaffe på Starbucks under dagen. Alltid trevligt att plugga utanför hemmets väggar då det blir lite mer avslappnat. Herregud så fort tiden går! Det var ju alldeles nyss julafton.

Operation 2

Cystan som uppstod på ryggen förra terminen har kommit tillbaka. Den har varit öm i ett par veckor och i helgen började den växa. Så jag tog en tur till Queen's Hospital och det blev ytterligare en operation. Så nu är jag omplåstrad igen, äter antibiotika och får varken sola, bada eller partaja på 10 dar. Kul...NOT!

Paket hemifrån

Igår fick jag paket hemifrån, wihoo! Det var från mamma som hade skickat godis, te, veckotidning och en bikini. Tack! Nu sitter vi alla roomies runt köksbordet och dricker te och bläddrar igenom CHIC.