Wellington Hotel New York

Nu har jag bokat in mig en natt på Wellington Hotel i NYC! Jag påbörjar min resa mot Hawaii på onsdag fm och kommer att tillbringa 17 timmar i New York så passade på att boka in mig på hotell. Eftersom jag landar 13.30 lokal tid är planen att jag ska strosa runt på Manhattan och bara supa in så mycket jag bara kan för att därefter sova en natt i en förhoppningsvis skön säng och fortsätta min resa mot Hawaii morgonen därpå. Hotellet ligger på 871 Seventh Ave, i närheten av shoppingstråken på Fifth Avenue, Broadway och Central Park. Jag betalade dryga 700 kr vilket jag tycker är ett bra pris. Nu är det nedräkning på hög nivå!


Hotellegenskaper.
På detta hotell i New York kan man äta på en restaurang och coffee shop/kafé. Det finns ett företagscenter på platsen. Parkering på platsen erbjuds mot en tilläggsavgift. Ytterligare bekvämligheter omfattar flerspråkig personal, presentbutiker/tidningskiosker och öppen spis i lobbyn.

 

Rum.
De 600 luftkonditionerade gästrummen på Wellington Hotel har hårtork och strykjärn/strykbräda. Tv:n har kabelkanaler. Rummen har trådlös Internetanslutning. Dessutom erbjuds städning dagligen och ytterligare bekvämligheter som finns tillgängliga på begäran inkluderar väckning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0