Law Enforcement

Igår hade jag min första lektion i Law Enforcement. Kursen handlar om olika problem eller situationer som kan uppstå inom rättsväsendet såsom korruption samt polisyrket i stort. Det häftiga är att vår lärare är en gammal FBI agent och han arbetar just nu på Honolulu Police Department (HPD). När jag kom in i klassrummet stod han klädd i full polismundering med pistol och allt. Undrar om man får bära vapen när man undervisar? Tydligen.

Nästa vecka ska vi på studiebesök på polishuset och vi kommer ha många gästföreläsare. Igår fick vi analysera olika personlighetstyper och hur man som polis handskas bäst med olika typer av människor. Kursen kommer passa mig utmärkt och jag känner på mig att denna kommer bli en favorit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0