Idag var inte min dag

Ojoj vilken dag det har varit! Den började med att jag var alldeles för oförberedd på min första lektion, business law. Som jag tidigare nämnt har jag en strikt liten japan som lärare som btw totalt körde över mig idag. Han pumpade fråga efter fråga men jag kunde inte svaret på någon. Hade inte läst kurslitteraturen till idag. Bad student! Därefter var jag minst lika dåligt förberedd till min tenta i kriminologi men så till min stora förvåning (och avsky) gav läraren oss en hemtenta! Det hade varit bättre att bara skrivit den under lektionstid och fått dåligt eller helt ok på den istället för att göra den hemma. För nu måste jag ju läsa de kapitel som jag redan borde läst.

Idag har jag även sprungit runt i mobilaffärerna i Ala Moana och försökt lösa mitt mobilproblem. Men ingen kunde hjälpa mig förrän tidigast lördag så jag fick köpa en annan mobil sålänge. När jag väl hade köpt mobilen och kom hem och skulle testa den så fungerade den inte! Så jag fick gå tillbaka till butiken igen och byta ut den mot en annan. Vilken dag det har varit! Återigen, no wonder I hate technology! And technology obviously hates me too!


Min japanska lärare må vara helt från vettet men han var iallafall snäll och bjöd på choklad idag eftersom det är Alla Hjärtans Dag imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0