Gör det du inte vill göra först

En bra tanke är att ta tag i allt det man inte vill göra först under dagen. Jag brukade tillämpa denna teori när jag jobbade eftersom det fanns en tendens att man segade ihop under eftermiddagen. Idag har jag dock varit extremt ineffektiv. Jag har varit ledig idag så borde ha tagit tillfället i akt att plugga. Men eftersom jag denna termin har läxa till verkligen varenda lektion i alla mina kurser blir det tröttsamt att sitta inne och läsa tjocka böcker när det finns så mycket annat som lockar. Så idag var jag faktiskt på stranden ett par timmar. Det var skönt! Under eftermiddagen har jag tvättat, lagat mat och kollat på webbtv (saknar svensk tv emellanåt). Nu måste jag nog dock börja plugga, sisådär 21.30 en torsdagskväll. Vad hände med mitt motto "Gör det du inte vill göra först"? Men man kan ju inte vara duktig jämt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0