This is what school is all about

Idag hade jag min första lektion i Hawaiian men det var inte mycket till undervisning då läraren var krasslig. Så det enda vi fick göra var att gå igenom kursbeskrivningen och berätta lite om oss själva (på engelska då såklart). Många i klassen är Hawaiianer och jag är den enda icke amerikanen i klassen så är lite nervös att kursen är på en för hög nivå. Men eftersom jag älskar språkstudier ska jag stanna kvar på kursen och köra stenhårt.

Imorgon har jag fyra lektioner och jag ser verkligen inte fram emot det! Jag fick så mycket uppgifter att göra i samtliga ämnen till imorgon att jag undrar vad jag gett mig in på. Jag har läst 88 sidor business, skrivit en essay i academic writing samt fått både läsinstruktioner i juridiken och sociologin som jag inte hunnit med. Ingen mjukstart här inte!

Jag gillar inte att göra saker halvdant så ska definitivt försöka ta bort en av mina kurser. Det är alldeles för mycket plugg med fem olika kurser. De flesta andra jag träffat pluggar fyra kurser och det verkar vara mer än tillräckligt. Hemma i Sverige innebär universitetsstudier mycket eget ansvar men här är det ständigt läxor till varje lektion. Man vill ju gärna ha tid med lite skoj också. Enda problemet just nu är att jag inte vet vilken av kurserna jag vill eller bör skippa.

Nu ska jag hoppa i säng och håller tummarna för att jag inte blir grillad på sociologin imorrn!


Kommentarer
Postat av: Chriss

Kör inte sönder dig första veckan nu :p. Good luck baby ;)

2011-09-09 @ 00:17:20
URL: http://chrissblogg.se
Postat av: Chriss

Har lagt till dig på Skype. Du behöver bara acceptera :)

2011-09-09 @ 08:03:39
URL: http://chrissblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0