TBC Test

Idag fick jag resultatet av mitt TBC test som utfördes för 2 dagar sedan. Allt såg bra ut - alltså ingen turberkulos. Så nu är det fritt fram att börja skolan den 6.e september.

Testet utfördes genom att ett serum sprutades in i armen. Därefter skulle serumet verka i två dagar, om det efter denna period uppkommit en kula där medlet injicerats tyder det på att man har turberkulos. De som uppvisar tecken på turberkulos måste genomgå lungröntgen för att fastställa att de verkligen är smittade av TBC.

Norrmän är ofta vaccinerade mot TBC och deras resultat brukar därför bli felaktigt - de brukar uppvisa tecken på TBC vilket i själva verket inte stämmer. TBC testet kan även bli felaktigt om man vaccinerats över huvud taget en månad innan testet utförs. Jag vaccinerade mig mot Hepatit A innan jag åkte men det påverkade inte resultatet, tur det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0