Hanauma Bay

Igår tog vi en busstur till Hanauma Bay - en av Hawai'i vackraste stränder. I fell in love! Hanauma Bay speglar det riktiga Hawai'i, Waikiki Beach är så turistigt i jämförelse. När vi låg på stranden ville jag knappt sluta ögonen för jag ville inte sluta titta på den magiska utsikten! Tänk att jag av alla människor får uppleva detta!

Det var inträde på 7,50 dollar men vi behövde inte betala eftersom vi har studentleg. Yeay! Innan man fick gå ner på stranden var det obligatoriskt att se en instruktionsfilm om säkerhet och miljö eftersom nästan hela strandbotten består av korallrev. Revet tar skada om man rör det så man måste vara försiktig. Det finns även hajar och andra farliga och ofarliga djur i vattnet så man får bada på egen risk. Så fort ryggen blir bra ska jag snorkla!



Kommentarer
Postat av: Chriss

Gud vad fint :)

2011-09-26 @ 08:25:29
URL: http://chrissblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0