Waimea - North Shore

Ursäkta att det inte blivit några inlägg under helgen, det har varit full rulle med annat. Här kommer ett sammandrag av helgen.

I lördags åkte vi, ett gäng andra svenskar, tyskar och norrmän till en strand vid namn Waimea. Stranden ligger på kustremsan North Shore vilket är på andra sidan ön. Vi åkte buss i cirka 2 timmar för att komma dit. Bussturen var dock ganska trevlig eftersom det fanns både guitarr och ukulele ombord!

Just när vi var på Waimea var det röd flagg så det var inte optimalt att bada. Men det gjorde vi såklart ändå! Jag blev översköljd av en våg och förlorade glasögonen och bikinin åkte av...nakenshow för halva stranden men jag antar att jag får skylla mig själv. Stränderna på North Shore är väldigt annorlunda mot för de här i Waikiki. North Shore kallas surfarnas paradis och därav de stora vågorna. Nästa gång vi åker dit ska vi försöka hyra bil och ta oss runt hela North Shore. Större delen av gänget övernattade på stranden i tält men vi valde att åka hem.

På kvällen åt vi middag på Cheeseburger in Paradise tillsammans med ett par amerikanare från min sociologiklass. En trevlig lördag med andra ord!


Busshållplats mitt ute i ingenstans.

Smaskiga burgare från Cheeseburger in Paradise.

Kommentarer
Postat av: Chriss

Ser härligt ut på stranden :).



Haha, nice m paraply i hamburgaren :p

2011-10-04 @ 09:39:33
URL: http://chrissblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0