Denny's och Fort DeRussy

I lördags förmiddag bestämde jag och Therese oss för att besöka en ny strand här i Waikiki. Det blir så långtråkigt att bara gå till samma hela tiden. (Visst vi är på Hawai'i men det blir även långtråkigt här ibland :p)

Stranden, Fort DeRussy, ligger liksom Waikiki Beach endast ett stenkast härifrån så det är väldigt praktiskt. Dock blev brunch på Denny's innan det bar av mot beachen. Man kan komponera ihop sin egen frukost/brunch och jag valde bacon, ägg, hash brown, pommes och yoghurt.



Jag föredrar nog Waikiki Beach framför Fort DeRussy av den anledningen att havsbottnen är stenig. Fort DeRussy i Honolulu är en av fem Fort DeRussys i hela USA. Det är, kort förklarat, militärbaser som byggdes för att övervaka kustlinjen under Vietnamkriget. US Army Museeum ligger alldeles intill.

Kommentarer
Postat av: hanna

FAAAAN VA HÄRLIGT!! åh va sotis jag är, stranden är ju helt fab;)

2011-10-11 @ 17:44:35
Postat av: Ally

gaah va fint!! :D

2011-10-16 @ 12:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0