BBQ och Chinatown

I fredags kväll var vi bjudna på bbq hemma hos Thereses klasskompisar. De bor i villa vid Manoa, alltså en del av Oahu som vi aldrig besökt förut. Jag och Therese skulle tagit bussen dit men eftersom bussarna här på ön kommer lite när de känner för det beslöt vi oss för att ta taxi (efter ca 30 minuters väntan).

Alla på festen var amerikanare vilket var riktigt kul då vi oftast endast umgås med skandinaver och tyskar. Vi träffade ett underbart bögpar som vi pratade med under större delen av kvllen. Efter grillningen bar det av mot Chinatown (downtown Honolulu) där det var riktig hålligång. Första fredagen varje månad är det stort pådrag i Chinatown och en hel gata förvandlas till partystreet. Det lustigaste under hela kvällen var att jag stötte på min sociologilärare på en av barerna. Tydligen jobbar han extra som bartender under helgerna. Han var inte lika tuff i baren som han är under lektionerna.

Vi gick runt på ett par uteställen i Chinatown men musiken var så pass kass att vi till slut mötte upp ett par amerikaner från min klass och åkte tillbaka till Waikiki. Väl i Waikiki var planen att vi skulle ut och dansa på "Coconut Village" men vi stannade bara en stund och gick sedan och åt på Denny's istället.


Amy's Place i Chinatown.

Kommentarer
Postat av: hanna

haha fan va random att springa på läraren där, hur dåligt måste inte han tjäna om han extraknäcker i en bar?:P låter dock som en sjukt fet fest!!

2011-10-11 @ 17:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0