Floatilla

Lagom seg lördag förmiddag vaknade vi upp med vetskapen om att det var stor badfest på Waikiki Beach. Floatilla, som det kallas, anordnas två gånger per år och det går i princip ut på att parta järnet hela dagen på stranden. Vi köpte färgglada badringar som vi flöt runt med hela dagen. Av säkerhetsskäl tog jag inte med mig kameran vilket gör att jag inte har bilder att visa. De som är intresserade kan googla på floatilla.

Eftersom man enligt lag inte får dricka på offentliga platser dök polisen upp och avbröt hela festen. Det slutade med flera arresteringar och en tjej var så pass onykter att ambulans tillkallades. Jag höll mig dock till vatten hela tiden. Man vill inte gärna riskera att bli av med visumet för en sådan sak. Det återstår att se vad som händer med de som åkte dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0