This is a man's work

Har jobbat idag igen med byggisgrabbarna. (Jag börjar känna mig som en av dem :p)

Med tanke på det fina vädret bestämde vi oss för att inte jobba hela dagen. Det blev en vända på Hornbach och därefter putsning av badrumsväggar.

Jag har verkligen insett hur hårt och smutsigt detta yrke är och ordet trött har fått en helt ny innebörd. Det bästa som finns är när man kommer hem, får ta av sig kläderna, och hoppa in i duschen. Bara byxorna väger endel och det känns som att man svävar fram när man inte längre har dem på sig.

Men trots all smuts och allt damm är det kul att lära sig något nytt! Att kakla är riktigt kul, det är grundgörat som är mindre roligt. Man kan inte direkt hoppa mellan uppgift A och B när det börjar bli tråkigt. På kontor råder man över sin egen tid och man kan alternera mellan olika arbetsuppgifter. I byggvärlden fungerar det inte riktigt så, man kan ju inte börja kakla förrän man satt upp väggarna. Så jag kommer helt klart uppskatta kontorsgöra mycket mer efter denna erfarenhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0