Registration day

Det har varit en lång och hektisk dag och jag har inte ens hunnit fotografera. Detta blir med andra ord ett inlägg utan bild - sorry guys! Hela dagen har gått åt till att ordna med papper i skolan så det har inte funnits tid till något annat. Det har varit väldigt mycket intryck under dagen!

Idag öppnade skolans elevregistrering så vi var självfallet på plats. Dagen började med samling i klassrummet, undergraduate and graduate students var för sig. Vi fick en lång presentation av skolan och en massa bra-att-ha tips. Därefter blev det en kort guidad tur kring campus men eftersom campusområdet består av flera olika skyskrapor hann vi inte se särskilt mycket. Det är så stort att jag redan glömt hur jag tar mig runt. Men det löser sig med tiden.

Jag har lämnat in alla mina försäkringspapper samt skaffat ett student legitimation. Dessutom har jag gjort ett s.k. turberkulostest vilket är obligatoriskt. Utan ett sådant är man inte välkommen på skolan. Resultatet av testet kommer på onsdag...

Det finns endel saker som jag fortfarande inte hunnit göra, bland annat köpa busskort, litteratur, skaffa ett state ID, betala skolavgiften etc. Vidare håller jag på och försöker byta bort min kurs i Hawaiian till kriminologi. Anledningen till detta är att jag vill korta ner min skolvecka. Dessutom kan jag tillgodoräkna mig kriminologin hemma i Sverige. Men inget är klart ännu så vi får se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0