Ocean Resort Hotel

Jag bokade hotell via hotels.com och valde då ett hotel vid Waikiki Beach. Hotellet ligger endast ett stenkast från stranden och när jag står på balkongen ser jag glimtar av havet. Wonderful! Jag bor på våning 6 i rum 601 vilket passar mig utmärkt eftersom jag inte gillar höga höjder.

Ett stort minus med hotellet är att de håller på och renoverar vilket resulterar i buller och det förstör utsikten endel. Dessutom har de under renoveringen stängt av poolen och massa andra bekvämligheter som skulle funnits. Det är synd för min balkong vetter just mot poolområdet. Det hade nog varit väldigt vackert! Vattnet kommer även stängas av om 20 minuter så jag fick passa på att duscha nu.

Det tål dock att tilläggas att en renovering är just vad detta hotell behöver. Rummet är ganska ofräsch och det är en heltäckningsmatta i hela rummet (inklusiver badrummet) vilken definitivt behöver en make-over. Hotellet kostade 9000 kr för 6 nätter men jag betalade endast 3600 kr. Tur det med tanke på omständigheterna!

Igår när jag och Therésé åkte shuffeln till våra respektive husrum märkte vi att hennes kompis bostad (som hon bor hos) ligger bara något kvarter ifrån mitt hotell. Det kunde ju inte bli bättre! För er som inte redan vet vem Therésé är kan jag meddela att jag träffade henne ca 2,5 månad innan jag åkte till Hawaii. Hon skall, liksom jag, studera på HPU så vi bokade flygbiljetterna ihop och planerar även att bo ihop under vistelsen här.



Hotellet ligger på adress 175 Paoakalani Avenue.


Utsikt från min balkong på 6.e våningen.


Detta skulle varit poolen om det inte vore för att renovering pågår. Nu är det endast en trist betongplatta. Men det är inte synd om mig, jag har ju havet runt hörnet ;)


Man kan se skymten av Waikiki Beach härifrån.

Kommentarer
Postat av: Chriss

Det var ju trist med renoveringen. Men skönt ändå att det ligger centralt :)

2011-08-27 @ 10:12:41
URL: http://chrissblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0