ABC Store

Vaknade 9.00 lokal tid efter ca 10 timmars sömn. Jag är fortfarande lite mör men kunde inte sova p.g.a. allt buller. Så jag vandrade iväg ut på gatan med siktet inställt på frukost. Waikiki Beach är verkligen en stad i rörelse. Det är mycket trafik och folk överallt. Igår kväll när jag kom till hotellet var det en hel flock människor som cyklade genom stan. Bananas! Jag trodde Waikiki Beach var ett ganska lugnt ställe.

Jag behövde inte gå så långt innan jag kom fram till en affär vid namn ABC. De har lite allt i allo, allt från frukost till solkräm och kläder. Inte illa! Jag köpte vatten, schampoo, macka, kaffe och lite snacks till priset av 15 dollar (ca 100 svenska kronor). I like it!

Om knappt en timme kommer Therésé över till mitt hotell. Härifrån ska vi sedan bege oss ut på stan. Första prio blir att skaffa ett amerikanskt mobilnummer, därefter ska vi på lägenhetsjakt!


Kommentarer
Postat av: Hanna

vafan är det där för jävla korv längst till höger?! ser väldans suspekt ut:P

2011-08-27 @ 09:54:10
Postat av: Chriss

Haha, billigt kaffe - I like it! Hoppas du har det bra!

2011-08-27 @ 10:13:38
URL: http://chrissblogg.se
Postat av: Martin

Var ju i USA nyligen - vore kul att höra vad sakerna kosta separat som en jämförelse mot vart jag var? Har du räknat något innan på om priserna generellt är dyrare, samma eller billigare än hemma?

2011-08-27 @ 10:31:07
Postat av: Linn

Hej Martin!



Kul att du läser min blogg!



Jag har inte jämfört några priser över huvud taget innan jag åkte och jag har inte direkt handlat så mycket (förutom mat) så jag kan inte riktigt säga hur mycket saker och ting kostar.



Det ovan gick som som sagt på ca 15 dollar. En lunch kostar ca 16 (dricks inräknat) och en middag ca 20 dollar (utan dricks). Jag uppdaterar bloggen med priser när jag vet mer :)

2011-08-27 @ 19:53:40
Postat av: Linn

Hanna - det är en smörgås med skinka, inget annat :p

2011-08-27 @ 19:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0